C C C C A+ A A- X

КОНКУРС за заемане на длъжността „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР ” – 2 бр. в РАЙОНЕН СЪД ГР. БЯЛА

Дата на публикуване 10 септември 2025 Последна редакция 12 септември 2025 Новини Отпечатай

                                                 

ОБЯВЛЕНИЕ

на основание чл.80 от ЗСВ, чл.343, ал.1 ЗСВ, чл.138 и сл. от ПАС

Административния ръководител -Председател на районен съд гр. Бяла, със

Заповед № 241/01.09.2025г.

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

по документи, практически изпит и събеседване за  длъжността

 „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР ” – 2 бр. в

РАЙОНЕН СЪД ГР. БЯЛА

 

     І.Кратко описание на длъжността: съставя протоколи за откритите съдебни заседания, в тридневен срок от съдебното заседание; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата, и ги поставя пред съдебните зали и информационните табла; подрежда и номерира по реда на постъпването на книжата от заседанията; изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите заседания; изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото, като прави отбелязване върху решението; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други по определени образци; ъставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията, или отразява начина на уведомяването им; най-малко 10 дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията-докладчик; изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание; изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това в регистъра за издадените изпълнителни листове; в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела - в деловодството; анонимизира протоколите от съдебни заседания и съдебните актове и ги подготвя за публикуване на страницата на съда в интернет в предвидените от закона случаи; извършва и други дейности, указани в този правилник и възложени му от административния ръководител на съда или от административния секретар.

   ІІ. Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността са, както следва:

  1. Минимални изисквания към кандидата за заемане на длъжността: Всеки кандидат трябва да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, за която кандидатства – да е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава - страна по Споразумението за ЕИП или на Конфедерация Швейцария; да е навършил пълнолетие; да не е поставен под запрещение; да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер; да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност; да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове, в ПАС, в чл.340а, ал.1 и ал.2 от ЗСВ и в длъжностната характеристика за съответната длъжност; да притежава необходимите нравствени и професионални качества; да е придобил минимално образователно-квалификационна степен – средно образование.
  2. Специфични изисквания за заемане на длъжността: отлично владеене на машинопис и познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; отлични познания и умения за съставяне и оформяне на съдебни протоколи, писма, удостоверения и др.; отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); опит при работа с документи и кореспонденция; отлични комуникационни и организационни умения, отлични умения за работа в екип; притежание на необходимите нравствени и професионални качества.
  3. Предимство: наличие на опит в изпълнението на сходна или идентична дейност.

    ІІІ. Допълнителни условия – Трудовият договор се сключва със срок на изпитване  до шест месеца в полза на работодателя.

    ІV. Начин за провеждане на конкурса:

Конкурсът ще се проведе на три етапа:

Първи етап: допускане по документи;

Втори етап: практически изпит;

Трети етап: събеседване.

Събеседването ще се проведе върху Правилника за администрацията на съдилищата, Етичния кодекс на съдебните служители, Закон за съдебната власт и др.

Вторият и третият етап от конкурса ще се проведат при спазване на утвърдени в Районен съд – Бяла Вътрешни правила, съдържащи реда на провеждане на съответния етап, начина и критериите за оценяване представянето на кандидатите на практическия изпит и събеседването, и крайното класиране.

За всеки етап от провеждане на конкурса, датите за провеждането му, ще се обявяват на информационното табло в съдебната палата и на интернет страницата на съда. Протоколът от крайния резултат на конкурса ще се публикува на интернет страницата на съда.

  1. Необходимите документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:

1.Заявление за участие в конкурс по образец.

2.Подробна професионална автобиография - европейски формат (СV).

3.Заверено от кандидата копие от документ за самоличност.

4.Заверени от кандидата копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността.

5.Копие на документ за машинописна квалификация и/или компютърна грамотност. /препоръчително/.

6.Копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и трудовия стаж /при наличие на такъв/.

7.Копия от други документи за придобити допълнителни квалификации и/или владеене на чужди езици /представят се по желание на кандидата/.

8.Декларация от кандидата по чл.136 от ПАС /по образец/.

9.Медицински документ, удостоверяващ, че кандидатът не страда от психично заболяване – оригинал;

10.Медицинско свидетелство за постъпване на работа – оригинал.

11.Декларация/съгласие за обработване на лични данни – по образец;

12.Пълномощно за подаване на документи /в случай, че това не се прави лично от кандидата/

13.От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено служебно от Бюро „Съдимост“ при Районен съд - Бяла.

VІ. Място и срок за подаване на документите:

Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно) на адрес: сградата на Районен съд гр.Бяла, ул.“Бунар Хисар“ № 9, служба „Регистратура”, от 9:00 часа до 16:30 часа, в срок 30 дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.

VІІ.Минимален размер на основното трудово възнаграждение - съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата по чл.341, ал.1 от ЗСВ.

VІІІ.Списъците или други съобщения във връзка с конкурса да се публикуват на електронната страница на Районен съд гр.Бяла – https://byala-rs.justice.bg/ и на информационното табло в сградата на Районен съд гр. Бяла.

Обявата е публикувана във вестник „Утро“ на 10.09.2025г

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация